بمناسبت روز مبارزه با تروريسم: بيش ازیکهزار وبسايت مهم دولتی غربی توسط گروه آشيانه هك شد


گروه امنیتی آشیانه به مناسبت روز جهانی مبارزه با تروريسم بیش از هزار وبسایت مهم دولتی آمریکا، انگلیس، فرانسه و دیگر دولتهای غربی را هک نمود و صفحه اصلي سايتهاي مذکور، عكسي با نماد ايران و در بالاي آن عكسهايي از شهيدان رجايي و باهنر و متنی به زبان فارسي و انگليسي كه شامل اعتراض اين گروه به آمريكا، انگليس و فرانسه بوده، قرار داده است.

جزییات حمله از زبان مدير گروه آشيانه
بهروز كماليان مدير گروه آشيانه در گفتگو با خبرنگار \"فضاي مجازي \" خبرگزاري فارس، اعلام كرد: باتوجه به روز مبارزه با تروريسم و سالروز شهادت مظلومانه شهيد رجايي و باهنر اين گروه در اعتراض به اقدامات ضدبشري حاميان تروريسم و در راس آنها آمريكا و انگليس با روشي نو به مقابله برخاسته و اقدام به هك و تغيير صفحه بيش از هزار سايت آنان كرد.
كماليان اظهار داشت: روي صفحه اصلي سايتهاي هك شده عكسي با نماد ايران و در بالاي آن عكسهايي از شهيدان رجايي و باهنر و متني 2 زبانه به زبان فارسي و انگليسي كه شامل اعتراض اين گروه به آمريكا، انگليس و فرانسه بوده قرار گرفته است.
كماليان در ادامه تاكيد كرد: اين پروژه از روز شنبه آغاز شد و تا صبح روز دوشنبه 8 شهريور ادامه پيدا كرد و در اين مدت موفق شديم بيش از هزار سايت دولتي آمريكا، انگليس و فرانسه را هك كنيم كه از مهمترين اين سايتها سايت رسمي ايالت Louisiana آمريكا و شوراي شهر Pevensey انگليس، شركت امنيتي محافظت از وب هاستهاي فرانسه، شركت خدمات اينترنتي LogMeIn انگليس و غيره ميباشد.

پیام آشیانه در نفوذ سایبری جدید
در صفحه اضافه شده گروه آشیانه به دو زبان انگلیسی و فارسی چنین آمده است\" تروريسم از اساسي ترين معضلات كنوني جامعه جهاني و بويژه در يكصد سال اخير ريشه مهم ترين تهديدها بر ضد ملتها و امنيت جهاني بوده است و يكي از كشورهايي كه خود قرباني ترورهاي بسياري بوده و شمار زيادي از انديشمندان خود را در راه آرمانهاي ديني و ملي خود از دست داده، جمهوري اسلامي ايران است.
هشتم شهريورماه يادآور يكي از هولناكترين حادثه هاي تروريستي است، حادثه اي كه در آن خادمترين دولتمردان جمهوري اسلامي ايران، شهيدان رجايي و باهنر مظلومانه به شهادت رسيدند.
اينك ما در اعتراض به اقدامات ضد بشري حاميان تروريست و در راس آنها آمريكا و انگليس با روشي نو به مقابله برخاسته اييم تا جهانيان بدانند ما براي اثباب عقيده و احقاق حقوق مستضعفان جهان لحظه اي درنگ نخواهيم كرد.

گروه امنیتی آشیانه
گروه امنیتی آشیانه یکی از گروههای امینتی کلاه سفید ایرانی است که در حمله ها و نفوذهای خود هیچ آسیبی به سرور و نرم افزار وبسایت هک شده وارد نمی کند.
در اصل آشیانه از نفوذهای سایبری خود برای اعلان پیام خود بهره می برد به گونه ای که در نفوذ سایبری اقدام به ارسال صفحه ای حاوی عکس و پیام می کند تا بدین گونه به جمعی از مخاطبین جهانی، پیام خود را برساند
نظرمیرسد بازتاب خبری بین اللملی چنین نفوذهایی می تواند حامل پیام گروه است به گونه ای که با توجه به نفوذ در وبسایتهای مهم، حساس و دولتی کشورهای متخاصم این امر بازتاب جهانی دارد، اکثر این پیامهای مذهبی و یا ملی است.
این گروه از محدود هکرهای فعال در ایران می باشند که دارای شخصیت حقیقی و حقوقی شناخته شده بوده و در بسیاری از پروژه ها مشارکت دارند.

نفوذهای سایبری آشیانه
در سال گذشته در آستانه روز قدس و در پاسخ به جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي، گروه امنيتي آشيانه هك زنجيره‌اي سايت‌هاي اين رژيم را با هك 500 سايت آغاز كرد گرچه چنین حمله های سایبری اعتراضی به این رژیم غاصب سابقه دیرینه دارد. از جمله این گروه امنيتي در جريان حمله رژيم صهيونيستي به نوار غزه 400 سايت اين رژيم از جمله سايت موصاد و ايهود باراك (وزير جنگ رژيم اشغالگر قدس) را هك كرده بود.

نفوذهای به وبسایتهای مراکز فتنه
در پروژه ای در سال 1387 گروه امنیتی آشیانه، بیش از 300 سایت وهابی که اکثرا سایت های مهم دولتی و سایت های دانشگاه ها و شرکت های وهابيون بودند هک و چهره تمامی این سایت ها به صفحه ای با درج نام هکرهای شیعه و آیه مبارکه \"فمن اعتدى عليكم فاعتدوا عليه بمثل ما اعتدى‏ عليكم ؛ پس هر كس بر شما تعدى كرد مانند همان تعدى، بر او تعدّى كن\" تغییر پیدا کرد.
هدف از این کار محکوم کردن اقدام غيراخلاقي وهابيون در هك كردن سرور سايت‌هاي شيعه و سايت‌هاي مراجع معظم تقليد در چند روزهای قبل اعلام شده بود.
بعد از این نیز گروه امنیتی آشیانه در اعتراض به تغییر نام خلیج همیشه فارس به نام مجعول نزدیک به یکصد وبسایت دولتی عربی که نام مجعول خلیج فارس را به کار برده بودند در صفحه نام اصلی خلیج فارس را متذکر شده بودند.
اقدامات نفوذی این گروه امنیتی همچنین به حمله سایبری به نزدیک به پانصد وبسایت دانمارکی و هلندی که اقدام به انتشار کاریکاتور موهن حضرت رسول اعظم نموده بودند به شمار میرود که در سالهای گذشته صورت گرفته است.

سخن آخر
چنین حرکتهایی در اینترنت گاه به عنوان اعمال غیرقانونی تلقی میشود که در بسیاری از کشورها جرم محسوب شده یا حداقل غیراخلاقی نامیده میشود در حالی که برخی چنین اقداماتی در سایه تفکر عدم تخریب و ضرر و زیان یا سرقت را امری فنی و قابل تامل می دانند. گرچه به نظر میرسد کارنامه چنین گروههایی نشان داده است که تنها به یک موضوع می اندیشند که ایرانی می تواند.

در سايت zone-h.org ثبت شده است كه لينكهاي زير نمونه هايي از آن است:
www.zone-h.org/mirror/id/11329216
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا